Anmeldelse af “Sirile Gentlemen Søges”

For et par måneder siden fortale min veninde mig at hun havde fundet bogen om vores alderdom. Vi har længe joket med at vi skulle sidde ved siden af hinanden i et par gyngestole, på et alderdomshjem når vi blev gamle. Vi skulle også havde verdens mest sydkørende Hjemisbil – vi har nemlig store planer om at flytte sydpå når vi bliver gamle. Min veninde skulle således køre bilen, mens jeg ringede med klokken og styrede pengene. Af en eller anden grund skulle det også være mig der til den tid er dårlig gående, og må bruge rollator. Og dette selvom jeg er den yngste af os to.

Men tilbage til bogen. Bogen handler om Alma og Margit på hhv 79 og 81 år (Samme aldersforskel som mig og min veninde). Alma er dårlig gående (hint til mig med rollatoren). De to gamle damer er enlige – den ene enke og den anden evig pebermø – og de bor ved siden af hinanden. Desværre bliver deres huse eksproprieres og de bliver genhuset på et plejehjem indil de kan flytte ind i nybyggede boliger ved siden af hinanden.

På plejehjemmet lærer de to damer om computere og kontaktannoncer. Og at måske behøver tingene ikke være som de er.

“Sirile Gentlemen Søges” er skrevet af Karin Brunk Holmqvist og er en rigtig sød bog. Ikke den store roman som kommer til at vinde en masse priser, men en rigtig sød bog, der får smilene frem på læberne flere gange. Og som giver en håb på at alderdommen ikke behøver være så kedelig endda 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

