Anmeldelse af Souldfinders Sky

En gratis bog gør underværker hos mig, så jeg tilmelder mig altid en masse konkurrencer hvor man kan vinde bøger. I denne uge var jeg så heldig at vinde bogen Souldfinders Sky hos saxo.com. Eneste betingelse for at kunne vinde, var at når man havde læst bogen skulle man skrive en anmeldelse på deres side. Piece of cake!

Hvad jeg kom frem til var følgende:

Engelske Sky Bright flytter til en lille by i Amerika, hvor hun skal gå på high school. Her bliver hun involveret med drengen Zed Benedict. Zed og hans familie er mystiske og det viser sig også hurtigt at de alle inklusiv Sky har nogle evner der er lidt ud over det sædvanlige. Lyder det bekendt? Min første indskydelse da jeg læste bag på bogen, var at den historie var fortalt masser af gange før.

Gennem hele bogen sad jeg med en følelse af at jeg vidste hvordan den ville ende, men samtidig blev man draget med og skulle lige læse et kapitel mere, for at se hvad der nu ville ske Sky og Zed.

Bogen er meget let læselig og var jeg 16 ville jeg elske den, men det er jeg ikke. Jeg syntes hovedpersonen Sky for nemt accepterer de ting der bliver smidt i hovedet på hende, og jeg mangler at der sker noget man ikke havde forventet. Desuden blev jeg irriteret over oversættelsen – nogle gange blev ord slet ikke oversat, sikkert i den tro at de gav mere mening i deres oprindelige sprog.

Souldfinders Sky som er skrevet af Joss Stirlinger alt i alt en udmærket bog, men efter min mening ikke den store

bestseller.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

