Ugens Nye Opskrift Uge 2

Har i et stykke tid fulgt ”Low Carb Lækkerier” på Facebook og den anden dag fik jeg så taget mig sammen til at tjekke hjemmesiden ud – og hvorfor jeg ikke har gjort det før fatter jeg ikke, for nøj hvor er der mange lækre ting derpå. Hjemmesiden er lavet af en der hedder Tatjana og kan findes her: http://tatjanasmad.blogspot.dk/

Jeg besluttede mig for at ugens nye opskrift i denne uge skulle være derfra, og da kontoen ikke har det vildt godt, tænkte jeg det kunne være smart hvis jeg havde de fleste af ingredienserne allerede. Jeg gik derfor på jagt i fryseren og fandt ud af at jeg egentlig har meget hakket oksekød deri, og derfor valgte jeg at finde en opskrift med oksekød.

Jeg faldt over en opskrift på Spicy Deller med rød peber og solsikkefrø som kan ses her: http://tatjanasmad.blogspot.dk/2012/12/spicy-deller-med-rd-peber-og-solsikkefr.html

Det er en meget nem opskrift at følge, og sys faktisk resultatet inden jeg bagte dem (ja du læste bagte) var rigtig godt. Efter bagningen var der noget jeg tror der er fedt, der var ”rendt” af dellerne og havde nærmest brændt sig rundt om dellen. Det var nu meget nemt at fjerne og der var intet der smagte brændt bagefter. Jeg var lidt skeptisk overfor at skulle bage dellerne, men resultatet blev faktisk meget godt, så tror jeg skal prøve det med mine kylling frikadeller næste gang jeg laver dem 🙂

Jeg lavede en lille ændring til opskriften, da jeg puttede hvidløg i – tror dog jeg skulle ha proppet mere i for selvom dellerne smagte rigtig rigtig godt, så smagte de ikke af meget. Så mere hvidløg og mere krydderi næste gang.

Portionen gav mig ca. 18 deller hvor størstedelen hurtigt røg i fryseren, for ellers ville jeg bare gå og snacke på dem hele aften 😉

Spicy Deller

Spicy Deller

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

